Hükümet, seçimlere kısa bir süre kala yandaşlarına menfaat sağlamak amacıyla, rotasyon usulü Müdür ve Müsteşar atamalarına devam ederken, şimdi de geçici ve sözleşmeli statüde istihdam edilen personelin, üst kademe yöneticisi olarak atanmasına olanak sağlayan yasal düzenlemeler üzerinde çalışmaktadır.
Sendikamız KTAMS, yasal düzenlemelerle, geçici ve sözleşmeli personelin özlük haklarının korunması ve iyileştirilmesini olumlu bulmaktadır. Ancak, söz konusu Yasa, geçici ve sözleşmeli personelin Müdür ve Müsteşar olarak atanmasının da önünü açacaktadır.
Asıl ve sürekli kadrolarda görev yapan kamu görevlileri, kamu hizmetine girişten başlayarak derece ilerlemelerine kadar birçok aşamada yazılı ve sözlü sınavlara, performans değerlendirmelerine ve mevzuatın öngördüğü tüm koşullara tabi tutulmaktadır.
Buna karşın, geçici ve sözleşmeli statüdeki personelin yeterlik belgesi aranmadan ve hiçbir sınava tabi tutulmaksızın istihdam edilerek, performans değerlendirmesi olmaksızın üst kademe yöneticisi olarak atanması ve görevden alınması durumunda eski görevine geri dönebilmesi kabul edilemezdir. Böylesi bir uygulama, asıl ve sürekli kadroda çalışan ve sınavlardan başarıyla geçip gerekli yetkinliği sağlayarak kamuya hizmet veren kadrolu personele karşı büyük bir haksızlık ve adaletsizlik yaratmaktadır.
Kamu hizmetinin temelini liyakat ve adalet ilkeleri oluşturur. Bu ilkelerin göz ardı edildiği her uygulama yalnızca kamu görevlilerinin haklarını değil, kamu yönetiminin güvenilirliğini ve devletin kurumsal yapısını da zedelemektedir. Birkaç yandaşa makam yaratma amacıyla yapılmak istenen bu düzenleme sosyal adaleti yaralayacak niteliktedir.
Sendikamız KTAMS, fırsat eşitliğine aykırı; partizanca istihdam edilen kişilerin, Müdür ve Müsteşar olarak atanmasına karşı olduğunu vurgular.
KTAMS Kıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası